– Альберт Васильович, як би ви могли охарактеризувати стан справ яхт-клубу на сьогодні?

– На сьогодні ми з якоїсь упевненістю дивимося в майбутнє, оскільки ті проблеми, з якими ми зіткнулися в позаминулому році, а саме, спроба приватизації яхт-клубу для забудови – залишилися в минулому. Є впевненість, що це не відбудеться ніколи, тому що Фонд державного майна України зняв Яхт-клуб з приватизації, і зараз основне завдання, поставлене ФДМУ переді мною, як директором клубу – перетворити яхт-клуб в центр вітрильного спорту. Створити на базі Чорноморського яхт-клубу Всеукраїнський центр, Міжнародний центр парусного спорту. Створити тут Олімпійську базу для яхтсменів.

Ми хоч і повільно, на жаль, але рухаємося в цьому направленіі.Із останніх досягнень – в кінці лютого було засідання комісії Майнової комісії Міністерства інфраструктури, яка прийняла рішення повернути нам гідротехнічні сооруженія.Сейчас буде йти процедура оформлення всіх необхідних документів для приймально-передачі від АМПУ.

Справа в тому, що, коли хотіли продати клуб, а за законом гідротехнічні споруди ні продати, ні приватизувати нельзя.Тогда з нами вчинили інакше -в 2019 році всі причали, де швартуються яхти, вивели зі складу яхт-клубу і передали в адміністрації морських портів України.

Тобто гідротехнічні споруди передали для того, щоб продати яхт-клуб. Ми цілий рік з цим боремося, піднімали питання перед народними депутатами, зверталися до Міністерства інфраструктури, щоб нам повернули наше майно. Нарешті це почало відбуватися.

Поки гідротехніка була на балансі Одеської філії АМПУ, то ми змушені були щомісяця платити АМПУ за використання гідротехнічних споруд. Але при цьому ні ремонт причалів, ні днопоглиблювальні роботи АМПУ не збиралося робити.

Далі ще веселіше – після Нового року, керівництво АМПУ вирішило підняти вартість оренди причалів в ЧОТИРИ рази! Якщо в минулому році ми платили 30.000 грн в місяць, то з січня нам почали надсилати рахунки на 120.000 гривень.

Тепер же, коли нам повернеться гідротехніка, ми зможемо почати і ремонтувати її, і проводити днопоглиблювальні роботи, і поступово наведемо клуб в порядок.

На сьогоднішній день першочерговим завданням – відкриття клубу, відкриття сезону навігації, оскільки щороку призначається комісія, яка повинна перевірити яхт-клуб і дати дозвіл на відкриття та вихід в море.

– Коли ви плануєте відкриття клубу?

– У середині квітня ми плануємо спускати яхти на воду. В даний момент яхт-клуб вимагає наведення порядку, і мене радує, що члени клубу ставляться до цього з розумінням, як до свого рідного дому. Ми вже втретє проводимо суботник. Хто хоче, абсолютно добровільно самі приходять і спільними зусиллями наводимо порядок. Всі розуміють, що це необхідно перш нам самим, щоб не було соромно перед собою, одеситами і гостями.

Звичайно, щоб дійсно зробити з клубу європейського рівня марину потрібні інвестиції, і немаленькі інвестиції. В общем-то вже є напрацювання по залученню інвестицій після того, як буде зрозуміла остаточно доля яхт-клуба.Тогда можна буде сміливо залучати інвесторів. Це те що стосується безпосередньої діяльності нашого підприємства.

– Скажіть, чи буде доступ одеситів на дану територію?

– Для мене, як керівника підприємства, вкрай важливо зробити яхт-клуб відкритим для одеситів і гостей міста, для турістов.Очень соромно і дуже погано, коли більшість одеситів насправді не знають, що у нас є яхт-клуб, є вітрильний спорт. Ми хочемо навпаки зробити з режимного підприємства відкриту локацію, щоб був доступ будь-кому, але, звичайно, ми будемо намагатися зберігати права яхт-власників, щоб не було, такого, що хтось буде бігати по понтонах, або залазити в чужі яхти.

Ми хочемо поставити сцену, яка буде цілий рік працювати для проведення церемоній нагородження, відкриття, закриття заходів. На цей рік у нас вже заплановано більше 30 регат, і треба мати місце де можна буде все красиво провести. На цій же сцені ми зможемо проводити якісь заходи для дітей, кінопокази для одеситів, або концерти.

– У минулому році в яхт-клубі проводили кінопоказ на воді, на човнах. Як могли б оцінити результати?

– Цей кінопоказ мав дуже великий резонанс. Насправді, коли організатори кінопоказу прийшли перший раз до мене з ідеєю, я їм сказав, що це нереально. Я готовий вам допомогти, тільки для того щоб переконатися, що вони це зроблять. Я знімаю перед ними капелюха -молодци! Про нас дуже багато дізналися і стали звертатися після цього з іншими пропозиціями.

– Що стосується спортивних заходів?

-У нас є дві дитячі школи парусного спорту: обласна та міська. Звичайно ж, ці школи повинні розвиватися, діти повинні бути тут як вдома, повинні проводиться дитячі регати. У цьому році заплановано близько 8 дитячих регат в яхт-клубі.

В обласній школі поки окремої будівлі немає … Знову ж таки, коли буде вирішене питання з яхт-клубом, ми зможемо вирішити питання з будівлею для обласної школи. Я думаю у нас це вийде.

– Я чув, ви плануєте нові види спорту залучати?

– Так, ми намагаємося залучати нові види вітрильного спорту. У минулому році з’явилися катамарани. Цього року будемо проводити на травневі свята кубок серед катамаранів. Багатьом з України цікавий даний вид спорту і яхтсмени з усієї України готові взяти участь в цій регаті.

Також є ідея зробити школу по типу пластунів. І я думаю, що ми в цьому році її зробимо. Справа в тому, що в інших одеських вітрильних дитячих школах все націлене на перемогу, щоб прийти першим до фінішу. Але, не у всіх дітей це відразу виходить, не всі діти так налаштовані, і тому хтось із них перестає ходити. Але, нам хотілося б навчати дітей морської справи, і ми як раз хочемо створити школу пластунів, навіть є робоча назва «Хвиля». Щоб діти орієнтувалися нема на самого сильного, а навпаки на самого слабкого і тим самим допомагали йому, ставали командою, були один за одного.

– Розкажіть про плани на цей сезон, адже залишилося зовсім не багато.

– На цей рік заплановано понад 30 змагань в різних класах яхт.Будет кубок командувача військово-морських сил України серед крейсерських яхт, буде кубок Чорноморського яхт-клубу в середині літа. У минулому році ми відновили кубок навколо острова Зміїний, і в цьому році знову хочемо повторити. Бабине літо в вересні і інші регати.

Також наш одеський гоночний яхт-клуб проводить щомісяця свій етап на яхтах Platu 25. Наприкінці вересня ми проведемо чемпіонат України, який відразу перейде в чемпіонат Європи в класі Platu 25.

Насправді такого високого рівня регати як чемпіонат Європи в Україні за історію Незалежності ще не било.Ето взагалі таке знакова подія, і якщо ми добре його проведемо, а я впевнений, що так воно і буде, то буде дуже потужний сигнал для іноземних яхтсменів , з позначенням, що є таке місто, як Одеса, і що тут їм раді.

Ми очікуємо на чемпіонат Європи приїзд близько 20 іноземних яхт і десь 30 українських екіпажей.То є 50 однотипних крейсерських яхт. У минулому році ми проводили чемпіонат України, в якому взяло участь 22 яхти, що теж вперше за всю історію України було таке кількості однотипних яхт.

– Чи буде місце для розміщення яхт гостей?

– Зараз ми готуємося, щоб поставити додаткові понтони, обладнати додаткові місця. Насправді роботи дуже багато, тому ми готуємося вже зараз.

– З яких країн до нас планують приїхати учасники змагань?

-В основному з Європи: Латвія, Литва, Італія, може бути Греція, Туреччина. Потрібно відзначити, що такі країни, як Туреччина, Румунія, Болгарія зацікавлені, щоб між нашими країнами були якісь міжнародні гонки. У позаминулому році були гонки подібні, з України взяли участь 3 яхти.

– Чому все так тяжко розвивається? Хто вам ставимо «палиці в колеса»?

– Перш за все це Морська адміністрація, яка «викручує нам руки» усілякими методами. Ось, наприклад, в серпні минулого року, катер «Легенда», який катає туристів з морвокзалу, в один в ефірі 14-го каналу підняв паніку, мовляв біля причалу яхт-клубу перекинулася яхта, люди знаходяться в воді, і сам пішов далі , що не зупинившись надати будь-яку допомогу … Тут прибули рятувальні служби, Морська берегова охорона, почали шукати і нічого подібного не знайшли. А насправді це був швертбот олімпійського класу, для якого перекинутися звичайне справи.

Але це все стало приводом для перевірки – на наступний день до нас прийшли з морської адміністрації, виписують припис і закривають яхт-клуб в серпні (!) Коли розпал спортивного сезону. Нам забороняють вихід в море під приводом, що у нас не вистачає якихось документів. Сказали, що неправильно щось зроблено і є зауваження до одного з документів. Потім вони сказали, що у нас немає свідоцтва на базу стоянки. Його видає як раз морська адміністрація. Але, у нас це свідчення було ще з попередньої організації «Укртрансбезпека», але коли створювали Морської адміністрації, то вона не стала правонаступником. У той же час офіційно нічого не повідомлялося, що їхні свідчення паче не недійсні …

І навіть навесні, коли ми відкривали яхт-клуб, їх комісія бачила це свідчення і прийняла без слів. Після інциденту ми відправили їм всі документи, в яких нібито були зауваження, і ось з вересня місяця до березня ми до сих пір не отримали це свідчення. Вони нас футболять як можуть … Останнє зауваження було: у нас вже не так написано в статуті підприємства з безпеки стоянки плавзасобів. Ми вже зробили і ці зміни в статуті. Тепер подивимося, що далі нам будуть говорити горе чиновники з морської адміністрації.

Джерело: Газета Общественный прибой